Csoportosítás,
sorrend megadása
Jelentés indító
menüpontok
Cél |
Általánosan a listák, jelentések csoportosítási szempontjait állítja be. A csoportosítás a lista megbontását jelenti bizonyos szempont szerint. Tételes lista tartalma a jelentés típusától függ, jelen példa esetében a kintlevõség tételesen számlákat fog tartalmazin fõkönyvi szám csoportosításban. Tekintse meg ! Tételes lista esetén egy szempont szerint csoportosíthat mindig és a jelentés sorrendjét is meg lehet határozni. A sorrend meghatározásra ugyanazon szabályok érvényesek, mint a csoportosításra.
Összesítõ típusú jelentéseknél csak a megadott szempontok szerinti összesítõ sorok jelennek meg. Jelen esetben fõkönyvi számonként azon belül partnerenként történik a listázás. Tekintse meg ! Összesítõ jelentésnél egy vagy két szempont szerint csoportosíthat mindig. Ha csupán egy szempont szerinti összesítésre van szüksége, akkor az Alcsoport adatot töltse csak ki, ha ekkor mégis a Csoportosítás adatot adja meg, akkor a lista képe nem lesz valami szép !
Részletes leírás |
A jelentéseknél a csoportosítás mindig legördülõ adatelemben választható .
Azért sárga színû, mert az F9 billentyû lenyomása után az összes lehetséges választható értékkel kiegészíti a program az adatelemet ! Alapértelmezésben a leginkább használt adatok állnak rendelkezésre.
Az utolsó választható elem neve Egyéb. Ennek választásával új ablak jelenik meg, amelyben már kombinációkat is lehet rögzíteni.
Azaz a csoportosítási szempont költséghely és fõkönyvi száma szerinti. Erre is nézzünk példát ! Itt az egyéb ablakban minden SQL függvény, mûvelet, kifejezés használható, kérjen segítséget ha egyedi szempontot kíván felépíteni. Bármilyen összetett csoportosítás elmenthetõ és visszatölthetõ a jelentés megfelelõ gombjaival !